Strona Główna * Panel poczty * Kontakty * Plan lekcji 20 Listopad 2017, 18:27  
Menu

sobek_1 Szkoła
Patron
Symbole
Historia szkoły
Oferta
Certyfikaty
Orlik 2012
Galeria

sobek_1 Oddział Przedszkolny
Oddział przedszkolny 3,4,5-latków
Oddział przedszkolny 5,6-latków "0" A
Oddział przedszkolny 5,6-latków "0" B
Koncepcja pracy oddziału przedszkolnego
Przedszkolny Oddział Specjalny

sobek_1 Praca szkoły
Dyrekcja
Sekretariat
Administracja
Gabinet medyczny
Autobusy
Basen
Rejon szkoły
Kontakt

sobek_1 Uczniowie
null.gif sobek1 Sześciolatek w szkole
Dojrzałość szkolna
Integracja
Nasze klasy
Parlament Uczniowski
Szkolny Klub Wolontariatu
Zajęcia dodatkowe
null.gif sobek1 Bractwo
null.gif sobek1 Edukacyjna przygoda
Konkursy
Absolwenci
Absolwent roku
SPRAWDZIAN KLAS SZÓSTYCH

sobek_1 Nauczyciele
Rada Pedagogiczna
Wychowawcy klas
Pedagog
Psycholog
Logopeda
Gimnastyka korekcyjna
Reedukator
Rehabilitacja
Sala doświadczania świata
Świetlica I-IV
Świetlica V-VII
Biblioteka i ICIM
Administrator strony

sobek_1 Rodzice
Zebrania
Rada Rodziców
AUTYZM
news.gif sobek1 REFORMA EDUKACJI

sobek_1 Wskazówki
Integracja sensoryczna
Pierwsza pomoc przedmedyczna
Dopalacze
Bezpieczeństwo
Grypa A(H1N1)
ZDROWE ŻYWIENIE

sobek_1 Dokumenty
Statut szkoły
Wewnątrzszkolny system oceniania
Przedmiotowy system oceniania
Program wychowawczo-profilaktyczny szkoły
Koncepcja pracy szkoły
Szkolny zestaw programów nauczania
Szkolny zestaw podręczników
Innowacje
Prawa i obowiązki ucznia
Szkoła bez przemocy
Procedura odbioru dzieci
Dokumenty do pobrania

sobek_1 Informacje
Kalendarz roku szkolnego
Plan pracy szkoły
null.gif sobek1 Plan lekcji
Podręczniki
Ważne daty
Dzwonki
Linki

Pliki do pobrania
Certyfikaty

SZKOŁA W RUCHU
SZKOŁA ODKRYWCÓW TALENTÓW
Dzwonki
    1. 8.00 - 8.45
    2. 8.55 - 9.40
    3. 9.50 - 10.35
    4. 10.45 - 11.30
    5. 11.50 - 12.35
    6. 12.50 - 13.35
    7. 13.45 - 14.30
    8. 14.40 - 15.25
INTEGRACJA SENSORYCZNA

INTEGRACJA SENSORYCZNA


Plan zajęć w I sem. - Prowadzący Mariusz Tułaza


Godziny Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
12.50-13.35 I A, I B I A I B, III D I B III D, IV D
13.45-14.30 IV A II B, VII B V A V C VI B, VII C
14.40-15.25 II C IV D, II B IV A VI B I C, VI A

W naszej szkole zajęcia rehabilitacji ruchowej prowadzi mgr Mariusz Tułaza. Prowadzone one są w formie indywidualnej oraz grupowej, między innymi metodą Integracji Sensorycznej. Zajęcia odbywają się w sali nr 37, wyposażonej w najnowszy sprzęt do terapii tą metodą.

Uczęszczają na nią dzieci z zaburzeniami przetwarzania bodźców zmysłowych, o następujących objawach klinicznych: nadwrażliwość oraz niedowrażliwość na dotyk, ruch, bodźce wzrokowe i słuchowe, zbyt wysoki lub zbyt niski poziom aktywności ruchowej, problemy z koncentracją i koordynacją ruchową, opóźnienia w rozwoju mowy i zdolności językowych (afazja), opóźnienia w rozwoju zdolności ruchowych (duża i mała motoryka), problemy z nauką, niska samoocena, kłopoty z zachowaniem.

Integracja Sensoryczna to proces, w którym mózg otrzymując informacje z receptorów (wzroku, słuchu, węchu, proprioreceptorów, receptorów dotyku i równowagi) rozpoznaje je, interpretuje, segreguje, łączy z wcześniejszymi doświadczeniami, tak, aby zareagować odpowiednią reakcją adaptacyjną. Twórcą metody jest dr Jean Ayres, amerykańska psycholog i terapeuta zajęciowy. U podstaw teorii leży twierdzenie, iż prawidłowy rozwój psychoruchowy człowieka uwarunkowany jest prawidłowym rozwojem trzech układów zmysłów:

  • proprioreceptywnego - czucie głębokie mięśni i ścięgien, informuje mózg o pozycji ciała w przestrzeni. Dzięki niemu możemy stać bez przewracania się, kozłować piłkę, używać ołówka lub obrać pomarańcza.
  • przedsionkowego - przeciwdziałanie sile ciężkości, koordynuje on ruchy oczu, głowy i całego ciała, pozwala nam balansować na równoważni czy bujać się na huśtawce.
  • dotykowego - receptory dotyku umiejscowione na całej skórze, pozwala na odczuwanie czy dane obiekty są gorące - zimne, ostre – tępe, szorstkie – gładkie.

    Terapia Integracji Sensorycznej ma postać „naukowej zabawy”, w której dziecko uczestniczy i ma przekonanie, że razem z terapeutą tworzy własne zajęcia.

    Celem terapii jest dostarczenie, w sposób kontrolowany odpowiedniej liczby bodźców proprioreceptywnych, przedsionkowych i dotykowych. Podczas terapii nie uczy się dzieci konkretnych umiejętności, one pojawiają siew sposób neutralny, jako konsekwencja poprawy funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego. Terapeuta stopniuje trudność ćwiczeń dla dziecka tak, by ono mogło im sprostać, pomału przechodząc do coraz trudniejszych zadań. Dziecko czując, że odnosi sukcesy podnosi swą samoocenę i chętnie uczestniczy w zajęciach. Zmienia się obraz dziecka i jego funkcjonowanie w środowisku.
    Dzięki starannie dobranym, celowym i sprawiającym przyjemność czynnościom w ramach terapii dziecko może poprawić: funkcjonowanie emocjonalne, uwagę i koncentrację, zdolności wzrokowe i słuchowe, sprawność w zakresie motoryki małej i dużej, samoświadomość i samoocenę.

    Opracował: mgr Mariusz Tułaza



    [ powrót - poprzednia strona ]
  • BIP
    FACEBOOK
    DZIENNIK

    Dziennik elektroniczny:

    Logowanie do dziennika

    Poradniki

    CYBERNAUCI
    SPONSORZY
    Telefon zaufania
    Pajacyk
    Bezpieczny internet


    Informacje

    Ministerstwo Edukacji Narodowej

    Urząd Miasta Kołobrzeg

    Urząd Gminy Kołobrzeg

    Miejska Biblioteka Publiczna

    Regionalne Centrum Kultury

    Centralna Komisja Egzaminacyjna

    Losowa Fotka
    jpg_10.jpg
    jpg_10.jpg
    Wycieczka klas drugich do Bałtyckiego Teatru Dramatycznego w Koszalinie - 2016
    Pogoda

    Pogoda dla Kołobrzegu
    według onet.pl