Współcześni rodzice marzą o szkole pozwalającej rozwijać pasje i zainteresowania dziecka, jednocześnie przyjaznej, skutecznej i nowoczesnej.
Nasza szkoła stara się odpowiadać na te oczekiwania, wprowadzając nowoczesne metody nauczania oraz uwzględniając indywidualne podejście do każdego dziecka. EEG Biofeedback daje większe możliwości wykorzystywania w nauczaniu współczesnych technologii, programów komputerowych i ciekawych pomocy naukowych. Metoda terapeutyczna EEG Biofeedback może przyczynić się do wyrównywania szans edukacyjnych dzieci ze specjalnymi trudnościami potrzebami rozwojowymi. Dzięki niej dzieci rozwijające się wolniej mogą "dogonić" swoich rówieśników, lepiej funkcjonować w sytuacjach życiowych, dzieci o nieharmonijnym rozwoju mają szansę osiągnąć rozwój bardziej zrównoważony natomiast dzieci uzdolnione mogą rozwijać swoje naturalne predyspozycje i uczyć się np. jak funkcjonować bez podwyższonego poziomu stresu.
Biofeedback zalecany jest w szczególności u dzieci, których występuje:
- nadpobudliwość psychoruchowa (zespoły ADHD, ADD),
- Autyzm, Asperger,
- zespół Downa,
- dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia,
- zaburzenia uwagi i koncentracji,
- zaburzenia emocjonalne (nadmierny stres, lęki, natręctwa, tiki, depresja, agresja),
- zaburzenia psychosomatyczne na podłożu stresu (bóle, tiki),
- opóźnienie rozwoju oraz niepełnosprawność intelektualna,
- zaburzenia mowy i jąkanie,
- zaburzenia przyjmowania pokarmów (anoreksja, bulimia),
- uzależnienia (gry, alkohol, inne).
W efekcie treningów zmniejsza się impulsywność dziecka, ·poprawia się koncentracja. Terapia EEG Biofeedback pomaga zwiększyć u ucznia kontrolę emocji i lepiej odnaleźć się środowisku rówieśniczym.