mgr Milena Garbacz-Zatorska (sala 49)
tel.: (94)35 162 41 w. 31
Według rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 stycznia 2003 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach:
Do zadań psychologa szkolnego należy w szczególności:
- prowadzenie badań i działań diagnostycznych dotyczących uczniów, w tym diagnozowanie potencjalnych możliwości oraz wspieranie mocnych stron ucznia;
- diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu wspierania rozwoju ucznia, określenia odpowiednich form pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym działań profilaktycznych, mediacyjnych i interwencyjnych wobec uczniów, rodziców i nauczycieli;
- organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli;
- zapewnienie uczniom doradztwa w zakresie wyboru kierunku kształcenia i zawodu;
- minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy wychowawczej w środowisku szkolnym i pozaszkolnym ucznia;
- wspieranie wychowawców klas oraz zespołów wychowawczych i innych zespołów problemowo-zadaniowych w działaniach wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, o których mowa w odrębnych przepisach.
Dzieci są przyjmowane na terapię psychologiczną tylko na wniosek rodzica, podczas wizyty diagnostycznej zawierany jest kontrakt z opiekunem prawnym dziecka stanowiący o rodzaju, przebiegu i długości terapii.
Oferta zajęć prowadzonych przez psychologa na terenie szkoły :
Zajęcia socjoterapeutyczne
Zakładają wykorzystanie czynników społecznego oddziaływania i rozwijanie relacji interpersonalnych. Mają cele terapeutyczne, edukacyjne i rozwojowe. Ponadto rozwijają właściwości psychiczne, pozwalając lepiej zrozumieć siebie i innych.
Trzy główne cele socjoterapii:
terapeutyczny – rozmowa, odreagowanie, integracja;
edukacyjny – zasady funkcjonowania w grupie, rozpoznawanie emocji;
rozwojowy – kształtowanie nowych umiejętności.
TUS czyli Trening Umiejętności Społecznych
Forma pracy z uczniami, które doświadczają trudności społecznych. Podczas zajęć uczestnicy uczą się umiejętności społecznych niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu.
Kompetencje emocjonalno-społeczne
Umiejętności związane z rozpoznawaniem, rozumieniem i wyrażaniem emocji, budowaniem zdrowych relacji interpersonalnych oraz skutecznym funkcjonowaniem w społeczeństwie.
Dodatkowo każdy uczeń oraz rodzic może skorzystać z konsultacji z psychologiem szkolnym w zakresie wzmocnienia kompetencji opiekuńczo wychowawczych bądź przeżywanych trudności w życiu codziennym.
Godziny pracy psychologa szkolnego
Poniedziałek 07.50 – 12.35 |
Wtorek 08.55 – 15.30 |
Środa 7.30 – 12.45 |
Czwartek 08.55 – 15.40 |
Piątek 7.30 – 12.45 |
Godzina dostępności:
Środa, piątek 07.30-08.00