Organizacja procesu wychowawczo-dydaktycznego opiera się na realizacji założeń „Podstawy programowej” zatwierdzonej przez MEN. Realizacja podstawy wspierana jest wybranym przez Radę Pedagogiczną programem wychowania: „Nowa Trampolina Czterolatka” wyd. PWN.
Ideą naszego przedszkola jest wspieranie dzieci w dążeniu do samodzielności, doświadczania i poznawania otaczającego nas świata we własnym tempie zgodnie z możliwościami rozwojowymi dziecka, budowanie wiary we własne siły oraz kształtowanie właściwych postaw społecznych, opartych na wzajemnym szacunku, akceptacji i cierpliwości. Naszym celem jest również kształtowanie postaw ekologicznych i prozdrowotnych, a także wspomaganie rodzin w wychowaniu dzieci.
Uwzględniając potrzeby rozwojowe powierzonych nam dzieci i ich zainteresowania dbamy o rodzinną atmosferę, atrakcyjność prowadzonych zajęć oraz estetyczny, przyjazny i ciekawy wygląd naszej sali. Znajdują się w niej, między innymi inspirujące do działań kąciki tematyczne.
W celu poszerzenia oferty edukacyjnej prowadzone są dodatkowe zajęcia:
• rytmika – mgr Tomasz Krzewina
• język angielski – mgr Beata Gębala
Dzieci objęte są również terapią logopedyczną, prowadzoną przez panią mgr Izabelę Kramarz.
W celu uatrakcyjnienia pobytu dzieci w naszym oddziale organizowane są okolicznościowe uroczystości i imprezy.
W ramach współpracy z rodzicami organizujemy zebrania dla rodziców, rozmowy indywidualne, zajęcia otwarte. O bieżących wydarzeniach informujemy na naszej stronie internetowej, tablicy ogłoszeń oraz w ukazującej się co kwartał gazetce „Krasnal”.
Od roku szkolnego 2013/2014 prowadzona jest Księga Pamiątkowa naszego oddziału, w której znajdują się zapiski, ilustracje, pamiątkowe wpisy i oczywiście fotografie, które wspaniale dokumentują działalność naszych przedszkolaków.
Ramowy rozkład dnia:
6:30-8:00 | Schodzenie się dzieci, zabawy, gry dydaktyczne, swobodna działalność dzieci, obserwacja dzieci, rozmowy indywidualne. |
8:00 - 8:15 | Poranne rozmowy w kręgu, zabawa orientacyjno – porządkowa |
8:15 - 8:30 | Ćwiczenia gimnastyczne, ćwiczenia poranne |
8:30 - 8:40 | Czynności higieniczne – mycie rąk przed śniadaniem. |
8:40 - 9:10 | I Śniadanie |
9:10 - 10:00 | Zajęcia programowe/Zajęcia dodatkowe. |
10:00 - 10:50 | Spacery, wycieczki, zabawy na placu zabaw |
10:50 - 11:00 | Czynności higieniczne i samoobsługowe. |
11:00 - 11:30 | II Śniadanie |
11:30 - 12:40 | Zabawy swobodne, zabawy integracyjne, zabawy ze śpiewem w kole oraz zabawy kierowane przez nauczyciela. |
12:40 - 12:50 | Czynności samoobsługowe i higieniczne |
12:50 - 13:30 | Obiad |
13:30 - 14:30 | Leżakowanie/Zajęcia relaksacyjne i rozluźniające |
14:30 - 16:30 | Swobodne zabawy, zabawy tematyczne w kącikach zainteresowań według potrzeb dzieci, praca indywidualna z dzieckiem, zabawy na placu zabaw, porządkowanie Sali. |